Paloznakon a Fő térről indulva kezdjük utunkat a Fő utcán észak felé. Balra a Tájházat, majd a műemlék ref. haranglábat láthatjuk. Hamarosan elérjük a kálváriát és a stációk között folytatjuk utunkat. A kálvária végén lévő kis kápolnát balra elhagyva a második utcán (Rizling utca) fordulunk balra és az egyre emelkedő aszfaltozott úton érkezünk az erdő szélére itt vessünk egy pillantást magunk mögé és gyönyörködjünk az elénk táruló balatoni panorámában. A kék jelzés itt letér az útról és egy balra a fák közé vezető ösvényen a jelzést követve jutunk fel a hegygerincen vezető erdei útra. Az úton ismét balra fordulva néhány száz méter után a jobb oldalon egy bevágásban megpillanthatjuk az Endrődi kilátót. A kilátóból csodálatos panoráma tárul szemunk elé. Az útra visszatérve továbbra is a kék jelzést követve érünk le Csopakra. A temető mellett elhaladva leérünk a csopaki főutcára (Kossuth utca) és azon lefelé a Balaton irányában haladjunk. Jobbra hamarosan megpillantjuk a csopaki csonka tornyot majd a nosztori vendéglőnél balra fordulva az új községházát. Folytassuk utunkat az úton haladó Olaszrizling tanösvényen, ahol megismerkedhetünk a szőlőművelés alapjaival a tanösvény táblái segítségével. Balra Ranolder kastély, ma Megyei Növényegészségügyi Állomás parkja mellett haladunk, jobbra a Jásdi pince épülete emelkedik ki a szőlők közül. Útközben gyönyörű panoráma nyílik a Balatonra, a Tihanyi-félszigetre. A tanösvény tábláit követve jutunk vissza Paloznakra a kálváriához.