Kerékpárosoknak is ajánlott túraútvonal!

A Fő térről északnak indulva a Fő utcán majd a Tódi úton haladunk felfelé. Útközben a Tájház majd a ref. Harangláb mellett haladunk el. A kálvária végén egyenesen tovább haladjunk, a bal oldali kőkerítés végén találjuk az olaszrizling tanösvény első tábláját.
A balra kanyarodó úton felfelé térünk és a tanösvény tábláit követve érünk be Csopakra. Útközben gyönyörű panoráma nyílik a Balatonra, a Tihanyi félszigetre. Csopakra érve balra a Jásdi pince épülete emelkedik ki a szőlők közül, kicsit továbbhaladva jobbra a Ranolder kastély, ma Megyei Növényegészségügyi Állomás parkja mellett haladunk el. Néhány perc múlva érünk be a csopaki Községházához majd a Nosztori Vendéglőhöz. Balra lefelé a vasútállomáshoz, strandhoz juthatunk, jobbra kanyarodva néhány méter után a csonka toronyhoz ill. a távolsági autóbuszmegállóhoz érünk.
A csopaki Kossuth utcán a Balaton felé haladva elsétálunk az általános iskola majd a rk. templom előtt, parkjában Szt. István szobra áll. (Balra a Paloznaki úton visszajuthatunk Paloznakra.) A kereszteződésben lévő Faluházban nyáron képzőművészeti kiállítások tekinthetők meg. Tovább haladva balkéz felé a Szent Miklós romtemplomot láthatjuk. Az utca másik oldalán a Balatoni Nemzeti Park Igazgatóságának épülete és parkja terül el. Kicsit lejjebb Szt. Donátnak a szőlőművelők védőszentjének szobra áll. A vasútállomásnál egy régi gőzmozdonyt láthatunk. A 71-es főúton átkelve rövid séta után a strandra jutunk. A strand mellett vezető kerékpárúton keletre fordulva térhetünk vissza Paloznakra.
A Paloznaki sorompót elérve ne sétáljunk vissza a faluba, hanem kövessük a kerékpárutat. A Vörösparti soron haladva hamarosan a Lovasi-sédet keresztezzük, majd a nyaralókat elhagyva az Európa Kemping bejáratához érünk. 1 km-es séta után újra a vasúton majd a 71-es főúton kell átkelni majd a főútról a balra, Veszprémnek tartó úton érünk be Lovasra. A faluban lévő kereszteződésnél balra fordulva a falu központjába jutunk. A rk. templom előtt a műúton haladunk (innen Paloznakig a kék jelzésen), majd a hősi emlékműnél jobbra letérünk az útról és 50 m után a házak között balra térő ösvényen megyünk tovább.
(Ha az emlékműnél nem fordulunk be, hanem követjük a főutat, a falu szélén a Lovasi séden átvezető híd után forduljunk balra a földútra és rövid séta után, árnyas parkban, a lovasi savanyúvíz forrásnál pihenhetünk meg.)
Átkelünk a Lovasi séd hídján egy kocsiutat keresztezünk de haladjunk tovább egyenesen a kaptató tetején aszfaltos útra érünk mely néhol emelkedve vezet bennünket nyugat felé. Egy meredekebb rész után vízszintesbe fordul az út, balra gyönyörű kilátás a Balatonra. lefelé tartva megpillantjuk a paloznaki templom tornyát. Az útelágazásban jobbra a piros jelzés a Tódi mező őskori festékbánya felé vezet. Balra, lefelé fordulva rövid árokút után jutunk ki a paloznaki kálváriához.